Home

Implanon ongesteld

Bij gebruik van Implanon gebeurt het vaak dat vrouwen niet meer ongesteld worden. Als je de Implanon voelt of ziet in je arm, en hij zit er korter dan 3 jaar, is het in principe niet mogelijk dat je zwanger bent. Hoe betrouwbaar is Implanon? Bij correct gebruik is de Implanon het meest betrouwbare anticonceptiemiddel De eerste maanden kan je onregelmatig ongesteld zijn. Daarna verdwijnt je ongesteldheid. Of je houdt onregelmatig een beetje bloedverlies. Je kunt je ongesteldheid niet uitstellen met het hormoonstaafje. Als je het staafje weer uit je arm laat halen, komt je ongesteldheid meestal snel weer terug. Bijwerkingen Ik heb sinds een jaar een implanon en ben ongeveer elke 4 maanden ongesteld. Kan ik nu wel zwanger worden? Aangezien ik toch ongesteld word.. Goeievraag is het grootste vraag en antwoord platform van Nederland

Hoe ik door een anticonceptiestaafje in mijn arm acht

Het implantatiestaafje voor onder de huid is op recept verkrijgbaar onder de merknaam Implanon. Het is een wit buigzaam staafje van 4 centimeter lang en 2 millimeter dik dat vlak onder de huid wordt gebracht met behulp van een injectiespuit. Etonogestrel is ook op recept verkrijgbaar in combinatie met ethinylestradiol in een vaginale ring: Nuvaring De werkzame stof in Implanon NXT is etonogestrel. Bij het gebruik van het anticonceptiestaafje kan je menstruatie veranderen of zelfs helemaal wegblijven. Sommige vrouwen vinden het prettig dat ze niet ongesteld worden en anderen vinden het juist vervelend

Implanon NXT is een zeer effectieve hormonale anticonceptiemethode met de laagste zogenaamde Pearl Index, zoals ook is vermeld in de NHG standaard anticonceptie, in de tabel van Trussel et al. Hierin wordt ook de hoge continueringsgraad van 84% vermeld Hallo iedereen die dit leest! Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Implanon (staafje in de bovenarm die 3 jaar kan blijven zitten / anticonceptie) of met onregelmatige menstruatie met alles er op en eraan.. Ik ben 23 jaar en menstrueer vanaf mijn 11de. Omdat mijn menstruatie erg onregelmatig was ben ik rond mijn 12de a 13de aan de pil gegaan, microgynon 30 De Implanon is een staafje van ongeveer 4cm (vergelijkbaar met een lucifer) die aan de binnenkant van de bovenarm wordt geplaatst. De werkzame stof is progestageen etogestrel, hij bevat dus geen oestrogenen (de pil wel). Dagelijks wordt een constante hoeveelheid van de werkzame stof in het bloed afgegeven Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks Ik heb ruim 6 maanden geleden de implanon uit mijn arm laten verwijderen. Dit was nodig want ik had hem al 3 jaar. Al die tijd niet ongesteld geweest, maar dat zou weer op gang moeten komen na het verwijderen. Echter, mijn menstruatie is nog steeds niet op gang gekomen (ruim 6 maanden later). Is dit normaal? Wanneer kan ik weer een cyclus verwachten

Maar mijn eerste implanon was ook echt een ramp, werd er nog steeds dwars doorheen ongesteld. Toen die eruit ging na een jaar ofzo konden ze 'm niet vinden dus heb echt een moeilijk lelijk litteken op de binnenkant van m'n bovenarm Daarna ben ik een tijdje aan de pil geweest maar dat was toch écht niks dus maar weer een implanon laten zetten IMPLANON NXT is een dun kunststof staafje ter grootte van een lucifer (4 cm bij 2 mm), waarin 68 mg van het hormoon etonogestrel is opgelost. Dit hormoon is een progestageen. In IMPLANON NXT zitten geen oestrogenen. De dosis etonogestrel die per dag in je bloed komt is zeer laag, maar voldoende om gedurende drie jaar de eisprong te remmen. Het staafje zelf is gemaakt van een speciale kunststof

Alles over Implanon Mens en Gezondheid: Diverse

Ik wilde dus iets anders en een implanon leek me ideaal! Bij een spiraaltje worden de meeste vrouwen niet meer ongesteld, maar bij een implanon wordt zo'n 20% niet meer ongesteld. Echter, was dit ook niet mijn insteek om niet meer ongesteld te worden (al is dat wel fijn meegenomen). Enfin, mijn reden om dus over te stappen op de implanon Ik hoop echt dat je er geen last van blijft houden. Bij mij was de implanon een regelrechte ramp. Na ongeveer 2 maanden was ik om de week ongesteld met alle bijbehorende ongemakken. Na een half jaar hebben ze nog geprobeerd dmv een pil die ik een week slikte om mijn lichaam te resetten, maar helaas zonder resultaat Implanon is ten 1e bedoeld om als anti conceptie dus om niet zwnager te raken, naast dat heeft implanon ook de werking om de menstruatie uit te stellen dus maw gedurende periode van implanon wordt je niet ongesteld

Ik kies voor een hormoonstaafje Thuisarts

Rond de tijd dat ik normaal ongesteld moet worden heb ik meestal last van een beetje buikpijn, hoofdpijn en puistjes, net alsof ik ongesteld ben dus. Trouwens de implanon is niet de enige waarbij je niet ongesteld wordt. Volgens mij kan het bijv. bij de mirena spiraal ook een bijwerking zijn Ik heb 2x implanon gehad, nergens last van gehad, nog steeds een regelmatige cyclus, altijd maar hooguit 2/3 dagen ongesteld. Toevallig vanmiddag eruit laten halen, (ging niet mega soepel maar viel ook niet tegen) en na een paar uur kreeg ik juist last van wat dingen, duizelig, idee van verminderd zicht en misselijk Of het is een reactie van je lichaam op het 'ontpillen' of heo noem je dat bij een implanon. Je hormoontoestand moet dan nog op de rit gezet worden. Vlinder87 - schreef op 13-01 om 19:17 Eigenlijk zodra de Implanon eruit is gaat je lichaam meteen een goed cyclus in. Ontpillen heb je eigenlijk niet omdat je maar heel weinig hormonen binnen krijgt 16 januari 2017 is mijn Implanon verwijderd ( op m'n bday haha) en nu zijn we ongv 5 weken. Het kan heel snel gaan, want mijn huisarts wist het ook niet. Ik wad 15 januari ongesteld geworden ( dus 1dag voor verwijdering) en daarna niet meer ongesteld geweest. En precies vandaag 1 week terug zijn we achter gekomen dat we zwanger zij

Ik gebruik nu al meer dan 4 jaar implanon en ben er zeer tevreden over. Ik heb dus als bijwerking dat ik niet ongesteld word, maar wel dezelfde klachten alsof ik ongesteld ben. Ik ben in de eerste week van dat ik de implanon had ongesteld geweest en precies vier weken had ik weer de klachten maar niet de bloedingen. Prima vind ik Mijn implanon werd op 25 september verwijderd en mijn lijf had daarna echt even de tijd nodig om weer op te starten. Ik had op 19 december mijn eerste eisprong weer en ben daarvoor niet ongesteld geweest. Het kan echt even duren voordat je lijf weer helemaal doorheeft hoe het allemaal werkt. Ik zou nog even afwachten met teste

Een week later ongesteld. De eerste week met de implanon had ik nergens last van. Geen buikpijn, hoofdpijn of onstilbare honger. Ik heb niet veel informatie over de implanon opgezocht, om te voorkomen dat ik alle horrorverhalen zou lezen. Wat me te verwachten stond had ik niet echt een idee van en de eerst week is het me erg meegevallen Alsof ik het zelf heb geschreven. Ik heb vandaag om 15:30 mijn implanon met een beetje moeite er uit laten halen. 10 kilo aangekomen in een jaar. Geen lust meer. Acne. 3 maanden niet ongesteld, en dan 3 weken wel. Helemaal klaar mee.. pfoe wat ben ik blij dat die er uit is. Kijken of k nu weer kan afvalle Ik heb ook last van puistjes. Maar gezien mijn leeftijd en dat ik hier altijd wel last van had, weet ik niet of het persé aan de Implanon ligt. Verder vind ik hem geweldig, januari 2021 moet die worden vervangen en ik blijf er zoals het er nu uitziet, bij. Ook ben ik zolang ik hem heb nog maar één keer ongesteld geweest Heftiger dan ooit was ik ongesteld. De cup hield het nog geen halve dag vol. De afspraak bij de huisarts zorgde ervoor dat ik een extra pil zou nemen om het bloeden te stoppen. Ik wilde graag dat de implanon bij mij zou werken en ik geen gedoe zou hebben met het slikken van pillen en de maandelijkse klachten

Het anticonceptiestaafje (bijvoorbeeld Implanon NXT) is een staafje dat in de arm wordt geplaatst door een (huis)arts, gynaecoloog of verpleegkundige.Het anticonceptiestaafje kan tot wel 3 jaar worden gebruikt en staat ook bekend als 'het hormoonstaafje' omdat het het hormoon progesteron afgeeft Mijn vriendin heeft 3 jaar een implanon gehad.daardoor werd zij regelmatig ongesteld.nu heeft ze sinds 2 maanden een nieuwe implanon maar ze is nu l die 2 maan Doorbraakbloedingen en eeuwig ongesteld zijn.. Dit was voor mij de doorslag om de implanon te laten verwijderen. Het is elke keer weer een verassing wanneer ik ongesteld word want er zit helaas totaal geen regelmaat in. En je zou denken dat dit na ruim 9 maanden wel weer een beetje op de rit zou zijn. Maar helaas

ik heb een implanon, maar ben toch ongesteld, kan ik

1. Het verwijderen van Implanon NXT moet plaatsvinden onder aseptische omstandigheden en alleen door een gekwalificeerde arts die bekend is met de procedure. Als u niet bekend bent met de verwijderingstechniek, neemt u dan voor nadere informatie contact op met de lokale vertegenwoordiger van de handelsvergunninghouder, Merck Sharp & Dohme B.V
  2. g was
  3. Leg uit dat transvaginale echoscopie en een cervixuitstrijk altijd noodzakelijk zijn. Bij een endometriumdikte ≤ 4 mm en een niet-afwijkende cervixuitstrijk is het bloedverlies meestal onschuldig. Instrueer de vrouw terug te komen als het bloedverlies aanhoudt of terugkeert, ook bij een niet-afwijkende echoscopie

etonogestrel implantatiestaafje Apotheek

Sommige vrouwen vinden het prettig dat ze niet ongesteld worden en anderen vinden het juist vervelend. Bij 1 op de 5 vrouwen verdwijnt de menstruatie, maar bij hetzelfde aantal vrouwen treden herhaalde en/of langdurige bloedingen op. Zoals alle geneesmiddelen kan Implanon NXT bijwerkingen veroorzaken, hoewel niet iedereen deze bijwerkingen krijgt Anticonceptie Je kunt bij verloskundigenpraktijk Lucina in Dordrecht terecht voor advies over anticonceptie, het uitschrijven van een recept voor een bepaalde anticonceptiemethode of voor het plaatsen van een spiraal (zowel koper- als hormoonspiraal)/ implanon. Wij zorgen ervoor dat je huisarts na de plaatsing op de hoogte wordt gebracht Implanon is een voorbehoedsmiddel in de vorm van een staafje dat onderhuids wordt aangebracht. Het geeft dagelijks hormonen af die je beschermen tegen een zwangerschap. Het moet na drie jaar vervangen worden. Voordelen - Je hoeft er slechts eens in de 3 jaar aan te denke Na een tijdje werd ik regelmatig ongesteld, alleen blijk ik nu overtijd te zijn. Is het mogelijk dat ik zwanger ben of kan het implanon ervoor zorgen dat ik ineens niet meer regelmatig ongesteld word? P.s ik heb een vriend en heb vaak onbeschermde seks. Reageer

Zo Bespaar je Honderden Euro's op Menstruatieproducten

Ik ben wel altijd nog ongesteld geweest, maar inderdaad maar 2 of 3 dagen. Na 3 jaar is de implanon gewisseld, was ook niet pijnlijk. Maar op een een of andere manier werd ik toen vaker ongesteld. Ik had veel last van tussentijdse bloedingen. Dit was niet prettig, dus in december heb ik de implanon laten verwijderen Ervaringen Implanon? Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-10 20:29 . Ik zit eraan te denken om een staafje in mijn arm te laten zetten. Veel andere ac-methodes vallen voor mij af (de pil, spiraaltje, nuvaring, om verschillende redenen) en dit is een van de weinigen die wél zouden kunnen (prikpil is geloof ik de enige andere optie die overblijft) Goeie dag, Ik heb sinds 19-10-2011 een Implanon. Dit omdat ik altijd een erg heftige menstruatie heb. Sinds ik de Implanon heb verlies ik af en toe wat oud bloed maar ik ben niet meer echt ongesteld geweest. Voor zover ik weet kan ik niet zwanger raken door de Implanon heen maar het gekke is, ik heb sinds een paar weken ineens een enorme. Implanon NXT anticonceptiestaafje. Implanon NXT is een anticonceptiestaafje dat 3 jaar bescherming geeft tegen zwangerschap. Je hoeft dus een lange tijd niet aan anticonceptie te denken. Het anticonceptiestaafje zit onzichtbaar in je bovenarm en is zo ontworpen dat het continu een lage dosis hormonen aan je lichaam afgeeft

Manudondas: Kan Je Zwanger Worden Als Je Nog Niet

De implanon beschermt drie jaar en daarna moet hij door een getrainde arts verwijderd worden en kan hij eventueel opnieuw geplaatst worden. Dit waren mijn ervaringen en antwoorden op jullie vragen over de implanon. Ik ben geen expert en ieder lichaam is anders en kan dus anders reageren op deze vorm van anticonceptie Als je wel borstvoeding geef De werkzame stof in Implanon NXT is etonogestrel. Bij het gebruik van het anticonceptiestaafje kan je menstruatie veranderen of zelfs helemaal wegblijven. Sommige vrouwen vinden het prettig dat ze niet ongesteld worden en anderen vinden het juist vervelend Menstruatie na verwijderen implanon

De eerste minuten van een positieve zwangerschapstestDit zijn de voor- en nadelen van alle verschillende vormen

Anticonceptiestaafje gebruiken? Ontdek of het goed bij jou

Geplaatst: Gisteren, 23:09 . Ik ben nu 2 dagen op vakantie en ik ben ongesteld geworden. Ik heb geen idee wat ik van deze menstruatie kan verwachten want ik ben overgestapt van de pil naar een implanon en ben alleen van de overstap van combipil naar minipil ongesteld geweest (begonnen tijdens de menstruatie) maar ik denk niet dat dat helemaal representatief is voor de menstruatie nu Ik heb na 2 en have maand de implanon eruit laten halen vreselijk. Hoofdpijn chagrijnig opvliegerig huilbuien om niks contineu ongesteld dan 2 weken niet en 3 weken wel. Enorm afgevallen tw ik maar maat 38 heb opgejaagd gevoel hartkloppingen etc etc. Ik wil nooit geen implanon meer. Blij dat ie eruit 9s

Verder is ze er alleen maar positief over. Ze word niet meer ongesteld en dat vind ze nog het mooiste aan de hele implanon. ( je hoort dat vaker dat de ongesteldheid dan stopt, het hoeft niet bij iedereen zo te zijn , maar het zou voor mij ook een reden zijn om de pil te laten staan en over te stappen op de implanon ik heb 2,5 jaar de implanon gehad en ben in die tijd niet ongesteld geweest. Maar sinds dat de implanon eruit is ook nog niet! het is dus nu al 4 maanden zonder dat ik ongesteld ben geworden nadat ik de implanon heb laten verwijderen. ik heb al meerdere testen gedaan maar helaas steeds negatief. ik weet dat het nog niet zo heel lang is dat we het proberen maar het frustreert natuurlijk wel En ik was mega positief! WAS Want hier komt Implanon deel 3 (Lees hier deel 1 en 2.) Vorige maand. Net voor mijn verjaardag begin mei werd ik na een half jaar opeens ongesteld! Dit hield gelijk maar even acht dagen aan. En drie dagen nadat het was gestopt begon het weer opnieuw. Na twee weken nog steeds ongesteld te zijn zat ik bij de. Beetje late reactie maar ik heb de implanon gehad omdat ik 7 maanden naar t buitenland ging. In het kort: niet aan te raden. Ik bleef ongesteld worden (ja echt elke 3 dagen ofzo) elke keer kleine beetjes of juist veel en het was gewoon volledig ontregeld. Zeven maanden lang!!! Meteen er uit laten halen bij thuiskomst en heb nog steeds een litteken

Veel klachten bij gebruik Implanon medischcontac

Ik kan wel een beetje geprikkeld zijn of chagrijnig wanneer ik ongesteld moet worden, maar daar had ik met de pil ook last van. Verder ben ik na de overstap van de Implanon naar de Kyleena 4 kilo afgevallen. Conclusie. Ik ben heel gelukkig met mijn keuze voor de Kyleena spiraal. Mijn Kyleena spiraal ervaring is tot nu toe heel positief Implanon is me altijd goed bevallen , ben 2 en half jaar niet ongesteld geweest dus dat was wel prettig Plaatsen en verwijderen implanon, anticonceptiestaafje Na 3 jaar kan de afgifte van voldoende hormoon om de ovulatie te blijven voorkomen niet meer worden gegarandeerd en dient het staafje te worden vervangen MC 28/29 - Schadevergoeding na ongewenste zwangerschap. Rechterlijke uitspraken op het gebied van de medische aansprakelijkheid trekken in de media doorgaans veel aandacht. Zo ook de onderstaande zaak, over een huisarts die volgens de rechter nalatig is geweest met betrekking tot de toediening van het anticonceptiemiddel Implanon In principe kan elke vrouw die een keer ongesteld is geweest IMPLANON NXT gebruiken. Op welk moment je precies met IMPLANON NXT kunt beginnen, hangt af van je persoonlijke situatie. Hierna volgen de situaties die mogelijk zijn plus de startadviezen bij elke situatie. Je hebt minimaal een maand geen andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikt

Update Implanon. 15 maart 2019. 10 januari 2021. Jessica. In november heb ik de Implanon laten zetten zoals je hier ook kunt lezen.En omdat ik best veel slechte ervaringen heb gelezen van anderen leek het me na 4 maanden een goed moment mijn ervaringen erbij te zetten. Waar ben ik tegen aan gelopen Implanon ervaringen . Gabrielle Meijer één maand geleden Volgen Dit topic volgen? Log in of registreer om dit topic te volgen Registreren. De Implanon, ook wel bekend als het hormoonstaafje, is ongeveer zo groot als een lucifer, het is 40 mm lang en heeft een diameter van 2 mm. De Implanon wordt door een arts of verloskundige ingebracht in de bovenarm, net onder de huid, en is 2 tot 3 jaar werkzaam Implanon NXT is een anticonceptiestaafje dat 3 jaar bescherming geeft tegen zwangerschap implanon Iin het begin dacht ik ook dit gaat niet goed zeer onregelmatig ongesteld Twee maanden heb ik ook last gehad van pijn in mijn arm die ik niet kon strekken dit omdat er een pir of een pees gekneld was geraakt maar na precies een maand nadat het is ingebravht ben ik haast niet meer ongesteld zoals de arts dit had voorspeld Ik slikte ook vanaf mn 13de de pil,en na twee kinderen leek het Implanon may also be used for purposes not listed in this medication guide. Important information. Nou moet ik wel zeggen dat ik denk ik een van de weinige ben die ook met de implanon nog regelmatig ongesteld werd . Een hormoonring is een soepele ring die je in de vagina draagt

Implanon en menstruatie / bruinverlie

De implanon leek wel goed bij me te passen. 4 weken na ons gesprek werd de inplanon gezet. Ideaal, hij zit in je arm, je vergeet gewoon dat die er zit! Tot 3 maanden daarna.. Ik werd niet meer ongesteld. Maar dat had ik vanaf de eerste maand al niet meer. Ik had zere borsten, was moe en een beetje weeïg in de ochtend Homepage › Forums › Zwanger worden › Innesteling bloeding? Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst bijgewerkt op 8 uren, 26 minuten geleden door mmmikkie. Auteur Berichten mmmikkieBijdrager 28/07/2021 om 20:26 #10472974 Hallo, ik heb vorige week maandag m'n implanon laten verwijderen. Dinsdags vruchtbare slijm.. en vandaag ineens bruine afscheiding. 2 dagen [ De anticonceptie pil kan, zoals elk medicijn, bijwerkingen hebben. De bekendste daarvan zijn lichamelijk, zoals een toename van het risico op trombose en een kleine toename van het risico op borstkanker. Sommige vrouwen ervaren ook psychische klachten door de pil. Die kunnen verschillen van stemmingswisselingen tot minder zin in seks implanon Iin het begin dacht ik ook dit gaat niet goed zeer onregelmatig ongesteld Twee maanden heb ik ook last gehad van pijn in mijn arm die ik niet kon strekken dit omdat er een pir of een pees gekneld was geraakt maar na precies een maand nadat het is ingebravht ben ik haast niet meer ongesteld zoals de arts dit had voorspeld Implanon - Ook na verwijdering van Implanon®, een hormoonstaafje dat onder de huid wordt aangebracht, is het verstandig om eerst een natuurlijke menstruatie af te wachten. Als je zwanger wilt worden is het belangrijk om bij te houden wanneer de eerste dag is dat je ongesteld wordt ; Ervaringen Implanon? Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-10.

Ik liet een Implanon in mijn arm zetten (oftewel een

Het anticonceptiestaafje of Implanon NXT is een staafje van dun buigzaam materiaal, ongeveer zo groot als een lucifer. Het wordt door een arts ingebracht aan de binnenkant van de bovenarm van de vrouw. Het beschermt dan drie jaar tegen een zwangerschap en is het meest betrouwbare anticonceptiemiddel: nog betrouwbaarder dan sterilisatie Van Implanon naar pil. Pil werkte niet, spiraal werd Door mijn lichaam uitgestoten, toen maar voor de implanon gegaan.Heb het een jaar gehad en in dat jaar ben ik maar 1 maand NIET ongesteld geweest Implanon. Ik ben ook nog een Dinsdag 3 februari 2004 om 09:03. Ik liet het plaatsen 25.03.2003 en wilde het laten verwijderen in 09.2003 daar ik meer ongesteld was dan normaal

Meldpunt Medicijne

Het is per vrouw verschillend hoe je lichaam op hormomnen reageert. toevallig heb ik implanon laten verwijderen vandaag. was er helemaal niet tevreden mee. ik was 3 maanden non-stop na het plaatsen v/h implanon ongesteld, 8 kilo aangekomen, totaal geen zin meer in seks.(waar m'n vriend erg blij mee was, pfft) en de afgelopen 6 weken. dus heb m Je word onregelmatig ongesteld. Dus neem altijd maandverband of tampons mee! Je kan één week ongesteld worden, maar ook twee dagen of zelfs één,. Je kan hevig bloeden maar ook amper iets. Hoofdpijn, duizeligheid, gewichtstoename, ontsteking van de vagina en soms wat opvliegers. De voordelen zijn Implantatiestaafje (Implanon) Het anticonceptiestaafje, Implanon NXT, biedt 3 jaar bescherming tegen zwangerschap. Wanneer je BMI 25 of hoger is, dan is de bescherming 2 jaar. Implanon bevat maar 1 hormoon, een progestageen. Implanon is een anticonceptiemethode waarbij je voor meerdere jaren niet meer aan je anticonceptie hoeft te denken Home Onderwerpen Onregelmatige menstruatie (onregelmatig ongesteld) Tekst afspelen Onregelmatige menstruatie (onregelmatig ongesteld) Wat is een regelmatige cyclus? De dokter vraagt vaak of je cyclus 'regelmatig' is. Regelmatig/normale ongesteldheid treedt iedere 3 tot 5 weken op. Dit bereken je door van de EERSTE dag van de ene ongesteldheid tot aan de EERSTE dag van de volgende.

De Implanon en de prikpil zijn opties die Bergwerff wel benoemt, maar niet eerste keus zijn door mogelijke bijwerken en risico's. Voor kwetsbare groepen zoals verstandelijk beperkte vrouwen kunnen deze opties een goede oplossing zijn. Het zetten is namelijk minder ingrijpend dan bij een spiraal Hormonale behandeling kan met orale anticonceptiva (OAC, de pil), progesteron-houdende behandelingen (Mirena, Implanon, Provera), of GNRH-analogen (medicijnen die je eigen hormoonhuishouding platleggen en dus de situatie van de overgang nabootsen). Pijnbestrijding: Pijnstillers zijn vooral aanvullend op de hormonale of operatieve. Huisartsen maken vaak fouten bij het plaatsen van implanon. Ik wordt bijna helemaal niet meer ongesteld, voel wel dat m'n cyclus doorloopt, maar een inlegkruisje is echt voldoende! Kijk voor mijn taarten op: De Taarten van Anne. Post Reply : Page 1 2 > Tweet Ben je langer dan 7 dagen per cyclus ongesteld dan spreek je van langdurige menstruatie en kan er sprake zijn van menorragie. Menorragie, de medische term voor hevig menstrueel bloedverlies, is een slopende aandoening en in de gynaecologie een van de meest voorkomende klachten